Sunday, February 13, 2011

ကၽြနု္ပ္တို႔ရြာ အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း......

သူမ်ားဘေလာ့ေတြ လိုက္ၾကည့္မိေတာ့ ဘေလာ့တစ္ခုမွာ သူ႔ရြာေလး အေၾကာင္းကုိ ဂူဂယ္အတ္က ဓာတ္ပုံႏွင့္တကြ တင္ျပထားတာေတြ႕ရေတာ့ ကၽြန္ုပ္မြးဖြားၾကီးျပင္းခဲ့ရာ ရြာေလးကိုလည္း အေပၚစီးကေန တစ္ရြာလုံးျမင္ရတဲ့ပုံစံေလးနဲ႔ ဂူဂတ္အတ္ကေနဓာတ္ပုံရုိက္ခ်င္ေနမိသည္။ဒါေပမယ့္ ဘယ္လုိလုပ္ရကိုင္ရမွန္းမသိပါ။ေဟာ ....ဒီေန႔ေတာ့ ကြန္ျပဴတာ အင္တာနက္ေတြ ေမႊေႏွာက္ေလ့ရွိတဲ့ ေမာင္ေ၀ ပုလ္နဲ႔တိုးေတာ့ ႏွစ္ဦးသားပူးေပါင္းလုပ္လုိက္တာ အဆင္ေျပသြားခဲ့ရေတာ့သည္။

ဒါပဲေပါ့ဗ်ာ.........ကၽြန္ုပ္ရဲ႕ ရြာေလးဆိုတာ၊ အိမ္ေျခ၄၀၀ ေလာက္ရွိျပီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းနဲ႔ မူလတန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းရွိပါတယ္။ဆင္ေသေခ်ာင္းၾကီးကလည္း ရြာ့ အေနာက္ဘက္ေန ေျမာက္ဘက္ကုိ ရစ္ေခြျပီး၊ အေရွ႕ဘက္ဆင္ေသဆည္ဘက္ကို စီးေမ်ာသြားပါတယ္။ရြာရဲ႕ေျမျပင္ကေတာ့ နိမ့္လိုက္ျမင့္လိုက္နဲ႔ သိပ္မညီပါ။ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ေတြကေတာ့ ေျမာက္ဘက္မွာ ရြာသစ္ရြာ၊အေနာက္ဘက္မွာ သံပုရာကုန္းရြာနဲ႔ အေရွ႕ဘက္မွာ လယ္ဇပင္ရြာတို႔တည္ရွိၾကပါတယ္။ေတာင္ဘက္မွာေတာ့ လယ္ယာေျမေတြလုပ္ကိုင္တဲ့ ေတာၾကီးသက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။စီးပြားေရးကလည္း သူမ်ားရြာေတြထက္စာရင္ အတန္အသင့္ အဆင္ေျပၾကပါတယ္။အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ စပါး၊ေျမပဲ၊ႏွမ္းေတြ စိုပ်ိဳးၾကပါတယ္။က်န္တဲ့ ေနၾကာ၊ပဲစင္းငုံေတြစတာေတြလည္း စိုက္ပ်ိဳးၾကပါေသးတယ္။ေရွးလူၾကီးေတြ ေျပာျပခ်က္အရ ရြာျဖစ္ေပၚလာပုံကေတာ့ ရြာအျဖစ္မတည္ရွိေသးမီ ရြာသစ္ရြာက လူေတြဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ေတာင္ဘက္က ေတာေတြ ခ်ဲ႕ထြင္လုပ္ကုိင္ရင္းကေန လယ္ယာေျမေတြ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႕ အစပထမေတာ့ တဲေလးေတြေဆာက္၊အဲဒီကေန မုိးေရေတြၾကီးလာေတာ့ ေခ်င္းေရေတြစီးေနတာနဲ႔ ရြာကို မျပန္နိုင္ဘဲ ေတာထဲမွာပဲေနေနၾကရပါတယ္။ၾကာလာေတာ့ တဲေတြမ်ားမ်ားလာျပီး မိုးရာသီဆုိ ကူးရသန္းရတာလည္း ခက္ခဲတာေၾကာင့္ အဲဒီတဲေတြမွာသာ အေနမ်ားျပီး ရြာေသးေသးပုံစံျဖစ္တာကေန စတယ္လို႕ေျပာပါတယ္။ရြာရဲ႕နာမည္ကိုေတာ့ ရြာထိပ္မွာ ဖက္သန္းပင္ၾကီးကလည္း ထီးမားမားရွိေနတာေၾကာင့္ အဒီ ဖက္သန္းပင္ၾကီးကို အစြဲျပဳျပီး ဖက္သန္းေတာင္ေက်းရြာဆိုတာ ျဖစ္လာတဲ့အေၾကာင္း ေရွးလူၾကီးေတြက ေျပာျပလို႕သိရပါတယ္။စတည္ခါစတုန္းက အိမ္ေျခ ေလးဆယ္ေလာက္ပဲရွိျပီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းလည္း တစ္ေက်ာင္းတည္းပဲ ရွိပါတယ္။အဲဒီေက်ာင္းမွာထိုင္ တဲ့ ဘုန္းၾကီးကလည္း ေက်ာင္းသားေတြကို အလြန္အရုိက္ၾကမ္း၊ဆိုဆုံးမၾကမ္းတယ္ဆိုပဲ။ဘြဲ႕အမည္ကေတာ့ ဦးသဒၶမၼတဲ့၊ဒကာ ဒကာမေတြအေပၚမွာလည္း ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းပဲ ဆက္ဆံေလ့ရွိသည့္အျပင္ တရားဓမၼႏွင့္အညီ စည္းရုံးေျပာဆိုမႈမလုပ္ပဲ ေတြ႕တဲ့အရာနဲ႔ပစ္ေပါက္ကာ ငါမွငါ ငါေျပာတာ ငါလုပ္တာမွမွန္တယ္၊ ငါ့အထက္မွာဘယ္သူမွမရွိဆိုတဲ့အတၱနဲ႔ ဆရာကို ဗဟုိျပဳတဲ့ စနစ္မွားကို က်င့္သုံးတာေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံးတစ္ေန႔မွာေတာ့ ဆရာနဲ႔ဒကာတို႕ၾကားမွာ အက္ေၾကာင္းအၾကီးၾကီးျဖစ္ေပၚလာျပီး အဲဒီအက္ေၾကာင္းၾကီးထဲ ေရခဲျမစ္ၾကီးစီးဆင္းသြားခဲ့ပါတယ္။ဒီလိုနဲ႔ ဆရာနဲ႔ဒကာတို႕ရဲ႕ ခြဲခြါၾကျခင္းဟာလည္း ကတၱီပါလမ္းခြဲ မျဖစ္ခဲ့ပဲ၊ ေညာင္ညဳိပင္လမ္းခြဲပဲျဖစ္သြားခဲ့ျပီး အပ်က္ပ်က္နဲ႔ ႏွာေခါင္းေသြးေတြထြက္ကုန္ၾကပါေတာ့တယ္။ဒကာေတြကလည္း ကိုယ့္ေတာ့္ကို မကုိးကြယ္ရလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ကုိယ္ေတာ္တစ္ပါးတည္း ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ဘုန္းၾကီးေတြေပါတယ္၊အခုပင့္အခုရတယ္ဆိုတဲ့ မာနနဲ႔ေနမွာေပါ့ေလ၊ ဘုန္းၾကီးအသစ္တစ္ပါးရွာျပီး(တပ္ကုန္းအေနာက္ဘက္ကညာင္ပင္သာရြာကပါ)ေက်ာင္း သစ္ေထာင္လိုက္တာေၾကာင့္အဲဒီကစျပီးက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းစကြဲသြားတာ အခုထက္ထိပါပဲ။ေက်ာင္းေဟာင္း ဘုန္းၾကီးကို ကုိးကြယ္သူဆုိလို႕ အနည္းအက်ဥ္းပဲက်န္ရွိခဲ့ျပီး လူအမ်ားစုက ေက်ာင္းသစ္ေက်ာင္းကုိပဲ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကပါတယ္။ဒါေပမယ့္ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ေဂါစရာမ္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြကေတာ့ ေက်ာင္းသစ္ေက်ာင္းနဲ႔ ဆက္ဆံျခင္းမရွိပဲ ေက်ာင္းေဟာင္းနဲ႔သာ ဆက္ဆံၾကပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ သာေရး ၊နာေရး အလွဴပြဲၾကီးေတြမွာ ေက်ာင္းေဟာင္းဘက္က ေဘးရြာေတြကေန သံဃာပင့္ရတာလြယ္သေလာက္ ေက်ာင္းသစ္ေက်ာင္းက တပ္ကုန္းဘက္ကသံဃာေတြကို လမ္းခရီးမေကာင္းတဲ့ၾကားကေန ခက္ခက္ခဲခဲ ပင့္ၾကရပါတယ္။တစ္ေက်ာင္းနဲ႔တစ္ေက်ာင္း ဘုန္းၾကီးခ်င္းေရာ လူအခ်င္းခ်င္းပါ မတည့္ၾကပါ။မကင္းႏုိင္ မလႊဲသာတဲ့ သေဘာအရ ဟိုဘက္ေက်ာင္းကိုးကြယ္သူ သားသမီးနဲ႔ ဒီဘက္ေက်ာင္း ကိုးကြယ္သူ သားသမီးတို႕ မဂၤလာေဆာင္ျပီး အုိးအိမ္ခြဲၾကတဲ့အခါ ေယာက်္ားေလးဘက္လုိုက္ျပီး ကိုးကြယ္မလား မိန္းကေလးေက်ာင္းဘက္လိုက္ျပီးကိုးကြယ္မလားဆုိျပီး ျပႆနာတက္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္ရာမွာ တစ္ဖက္တည္းကိုပဲလိုက္သြားတာရွိသလို ကိုယ္ငယ္ငယ္က ခင္တြယ္ က်ဥ္လည္ခဲ့တဲ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို မခြဲခါြခ်င္က်ေတာ့ နင္က နင္ေက်ာင္းသြားျပီး လွဴစရာရွိတာ လွဴ၊ငါကလည္းငါ့ေက်ာင္းသြားျပီးလွဴစရာရွိတာလွဴမယ္ဆိုျပီး စညားခါစ အိမ္ေထာင္ရွင္တုိ႕ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကိုးကြယ္မႈနဲ႔စပ္ျပီး စိတ္၀မ္းကြဲၾကတာလည္း ရွိေလရဲ႕။ေနာက္ျပီး အႏွစ္ႏွစ္အလလ ကေန တစ္ေက်ာင္းတည္းကို ကိုးကြယ္လာခဲ့ျပီးမွ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ကိုယ့္ေက်ာင္းဘုန္းၾကီးနဲ႔ ျပႆနာ အၾကီးအက်ယ္တက္လာခဲ့ျပီဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီေက်ာင္းဘုန္းၾကီးကုိ ေျခစုံကန္၊ေက်ာခိုင္းျပီး ဟိုဘက္ေက်ာင္းကို ေျပာင္းျပီးကိုးကြယ္ၾကတာလည္း ရွိပါတယ္။
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအေနနဲ႔ေျပာရရင္ဆင္ေသဆည္ၾကိးမေဆာက္ခင္ကေတာ့ ရြာနဲ႔ ေနျပည္ေတာ္ တပ္ကုန္းျမိဳ႕တို႕ ၂၂ မိုင္ေ၀းတဲ့ခရီးေလးကိုပင္ ပုုိ႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးအေျခအေနက ကမၻာဦးအစကပုံစံမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ေနေလေတာ့ ေတာၾကမ္းခရီးမွာ ပဲခူးရုိးမေတာင္ကိုေက်ာ္၊ ေခ်ာင္းေတြကို ျဖတ္ကာ လွည္းနဲ႔တစ္မ်ိဳး၊ ေျခက်င္တစ္သြယ္ ခရီးႏွင္ၾကရပါတယ္။ဆည္ေဆာက္ျပီးျပန္ေတာ့လည္း ကားလမ္းေတြေပါက္လာလို႕ လွည္းန႔ဲတအိအိသြားရတဲ့ ဒုကၡ မရွိေတာ့ေပမယ့္ ၊စီးရတဲ့ ကားက ျဖစ္သလို ေျခာက္ကမ္းပါးေတြေပါလွတဲ့ ေတာင္ေပၚလမ္း ေရာက္ျပီဆိုု ဘုရားတေနရ စျမဲ ၊ေနာက္ျပီး ကားက ရွားေတာ့ ကားသမားမ်က္ႏွာပဲ တစ္ကမၻာထင္ေနရခဲ့ပါတယ္။ကား ဒုကၡကေန လြတ္ေျမာက္ျပန္ေတာ့ ဆည္ၾကီးကို စက္ေလွနဲ႔ျဖတ္သန္းရပါတယ္။ေရလမ္းက တစ္ခုခု ျဖစ္ခဲ့ရင္ ဘာမွ ကူကယ္ရာ မရနုိင္သည္မို႕ စိတ္ခ်လက္ခ် မစီးနုိင္ပါ။ဒါေပမယ့္လည္း ေရြးစရာလမ္းမရွိေတာ့ ဒီလုိပဲ သြားလာၾကရပါတယ္။အခုေတာ့......အခုေတာ့လည္းေလ...........။ေခတ္စနစ္ေတြက ေျပာင္းလာတာ ျမန္သလို ျဖစ္ လာခဲ့ျပီမို႕ ဆိုင္ကယ္ ၊ကားေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ေပါလာခဲ့ပါျပီ။ဘယ္လိုမွ ထင္မွတ္မထားတဲ့ ရန္ကုန္ မႏၱေလး အျမန္လမ္းမၾကီးဟာလည္း ကၽြနု္ပ္တုိ႕ငယ္ငယ္က တကယ့္ကို ေတာေခါင္ေခါင္အရပ္ဘက္မွာ ေဖာက္ထားသည္မို႕ျမိဳ႕သို႕သာမက ေတာသြားရင္ေတာင္ ဆုိင္ကယ္ေလးေတြနဲ႔ ျဖစ္ေနၾကပါျပီ။ကၽြန္ုပ္လည္း ၁၃ ႏွစ္သားအထိ မိသားစုရွိရာဒီရြာမွာပဲ ေနထုိင္က်က္စားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ ဘ၀ဇာတ္ဆရာအလိုအရ မျပည့္ေသးတဲ့ အုိးကို ျဖည့္ရင္း တစ္ခါတရံ အလည္အပတ္ေလး ေရာက္တာကလြဲလို႕ အေရာက္အေပါက္အေနအထိုင္ေတြ က်ဲလာခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေခတ္စနစ္ေတြ ဘယ္လိုပဲေျပာင္းေျပာင္း သတိရတဲ့ အထဲမွာ ရြာကေလးက ထိပ္ဆုံးစာရင္းမွာ အျမဲတမ္းပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္မို႔ ရြာနဲ႔မုိင္ေထာင္ခ်ီအလွမ္းေ၀းလွတဲ့ ႏုိင္ငံျခားေရာက္ေနေပမယ့္လည္း ရြာကေလးကို မေမ့ႏုိင္ျဖစ္ျပီး ဂူဂယ္အတ္ကေန ခဏခဏ အလြမ္းေျပၾကည့္ေနခဲ့တာေပါ့ေလ.............။ရြာကေလးေရ..က်န္းမာပါေစ..........။

No comments:

Post a Comment